Op weg naar het continent van de big five!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Op weg naar het continent van de big five!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Op weg naar het continent van de big five!!

Blijf op de hoogte en volg Quirine

26 Juli 2012 | Kenia, Nairobi

Bizar is het dat het dan opeens de dag van vertrekt, iets wat je maanden geleden bedacht en gepland hebt. Het is een droom die uitkomt, heb altijd al naar Afrika gewild en dat ik nu de kans heb om er voor mijn studie naar toe te gaan is fantastisch! Na mijn co-schap zal ik nog bijna 2 weken bij een vriendinnetje in Nairobi samen met mijn zus vakantie vieren!

De komende dagen zal ik op en rond het vliegtuig/vliegveld leven. Vertrokken uit Amsterdam via Istanbul, Nairobi, Addis Ababa met eindbestemming Thyolo. Reis gaat tot nu toe soepel, super lief dat er wat bikkels naar Schiphol waren gekomen om me uit te zwaaien, voelde me daarna wel eventjes erg alleen. Maar dat duurde niet lang, in het vliegtuig bleek een studiegenoot een rij voor mij te zitten waarmee ik de wachttijd op Istanbul ook heel gezellig door kon brengen, hoe toevallig! De dag waar ik erg tegenop zag, namelijk 24 uur op een vliegveld doorbrengen zit er bijna op. Mensen zijn erg aardig, mocht gewoon weer terug achter de douane om de nachtelijke uurtjes door te brengen, het andere deel van het vliegveld leek me daar niet zo geschikt voor. Na een heerlijk nachtje op mn backpack achter een paar stoelen te hebben gelegen, wat hier overigens vrij normaal is..kwam ik 's ochtends een paar lotgenoten tegen, het talentvolle voetbalteam uit Kameroen net terug van een wedstrijd in Dubai en zij moesten tot 6 uur wachten, reuze gezellig dus meteen even de boonanza kaarten er bij gepakt.

Vannacht zal ik via Ethiopië dan eindelijk richting Lilongwe vliegen, om vanuit daar met de bus richting Blantyre te gaan en daar mijn mede co-genootjes te ontmoeten. Met hun samen als het lukt om ze te vinden zal ik dan richting het ziekenhuis in Thyolo gaan.

Ben verder heel benieuwd hoe het daar zal zijn. Ga daar voor 3 maanden het co-schap “ontwikkelingslanden” doen in het Thyolo district hospital. Volgens de beschikbare informatie wonen er in deze plaats in zuid Malawi ongeveer 500 000 mensen, welke veelal werkzaam zijn op het land. Verder zijn hier een van de oudste thee plantages van Afrika te vinden. Ongeveer 17 % van de bevolking heeft HIV/AID en moedersterfte is nog aan de orde van de dag. Er wordt een beetje Engels gesproken en verder Chichewa.
Het ziekenhuis heeft bijna 300 bedden, er is een vrouwen, mannen, kraam, kinder, tuberculose-en nutritional rehabilitation afdeling. We verblijven in een zeer sfeervol hostel op het ziekenhuisterrein, waar ook een markt op loopafstand is.
Dat is de info op papier, zal komende dagen zien wat dit voor de praktijk inhoudt..

X, Q

ps. de bereikbaarheid van tele2/t-mobile liet het vanaf Istanbul al pijnlijk afweten, dus ben op mijn NL nummer niet te bereiken. Whatsapp schijnt wel een optie te zijn en mailen sowieso, dus ik houd jullie op de hoogte. Ben natuurlijk ook erg benieuwd wat er in NL allemaal gebeurd!

  • 27 Juli 2012 - 00:39

    Guliette:

    Goed van je te horen!! Relaxt dat je back-pack zo goed als bed fungeert. Vier-en-twintig uur in de wacht is niet niks, een gemiddelde klantenservice zou het je niet aan durven doen! Je hebt wel een geweldig avontuur in het vooruitzicht!!!!! Mijn huisgenoot is net terug uit Ghana... Mooie verhalen!!! En bizarre voodoo spulletjes!!! :O

    Hij is wel beroofd op een markt. Mocht je in de volgende scène terecht komen.. wees alert;
    Je krijgt na betaling duidelijk te weinig wissel geld terug. Afrikaanse verkoper houdt vol dat het wel genoeg is..( en plaatst ondertussen het ontbrekende wisselgeld tussen het al eerder gegeven wisselgeld... om zijn " gelijk" te bewijzen. Ondertussen maakt hij een hoop stampij waardoor je volledig afgeleid bent... in tussen tijd wordt je tas subtiel doorzocht op waarde volle spullen!!! Maar goed die dingen gebeuren ook op de albertkuyp!

    Darling!!! Goede reis!!! Geniet van het uitzicht in het vliegtuig!!!!!! En tot mails!!! XXXXX

  • 27 Juli 2012 - 08:20

    Jorita:

    Wat leuk dat je een reisdagboek bijhoudt! Nu kunnen we meegenieten van je avonturen!!:)
    Spannend allemaal zeg, heel veel plezier en ik hoop dat je reis verder net zo soepel verloopt! X

  • 27 Juli 2012 - 12:27

    Rosina:

    Hey q, trots op jou! Gewoon allemaal regelen en dan is het eindelijk zover. Spannend op een goede manier. Dat steekt weer lekker schril af tegen Stijn en ik die 5 km van adam een weekendje op de camping gaan zitten. Gewoon om er even uit te zijn. Ik hoop nog veel mooie verhalen te lezen. Dikke kus

  • 27 Juli 2012 - 14:35

    Esmée:

    Jeetje Quirine,

    Ik wist helemaal niet dat je nu al ging! Wat ontzettend spannend voor je en heel stoer!
    Heel veel plezier en succes. Heel bijzonder hoor!

    Dikke kus Esmée

  • 28 Juli 2012 - 22:57

    Annemarie:

    Hi Q,

    Te gek waar je je nu allemaal in stort. Ik weet 1 ding zeker; het zal niet tegen vallen. Afrika is geweldig. Geniet en leer! Tot over 3 maanden in Nairobi!

    Liefs a

  • 30 Juli 2012 - 09:06

    Hey Q:

    Hey Q,
    Wat een avonturen zo al direct aan het begin van je trip! Echt heel gaaf. Maar wat een heftige tijd zal jij gaan mee maken. Ik lees met veel interesse en respect je blog. Veel plezier en geniet van de mooie momenten!

    liefs 10

  • 03 Augustus 2012 - 10:41

    Lilian:

    Hi Quirine,

    Wat een supertof en vooral spannend avontuur ga je aan zeg! Ik ben benieuwd naar alle vervolgen :-)
    Heel veel plezier en succes!

    Lfs Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26339

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: