Even in het kort mijn stage tot nu toe... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Even in het kort mijn stage tot nu toe... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Even in het kort mijn stage tot nu toe...

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

15 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Eerst nog maar even in het kort het doel, eigenlijk de reden dat ik naar Melbourne ben gekomen, namelijk niet alleen maar op rond te reizen etc. :)!
Ik ga 4 maanden mee helpen aan een onderzoek naar voedingsfrequentie bij patienten die 1 maand geleden een maagband hebben gekregen…Mijn begeleidster is op dit mement met verschillende onderzoeken bezig, er worden na de operatie natuurlijk advise gegeven hoe iemand zijn leven kan aanpassen om te zorgen dat het gewichtsverlies zo snel mogelijk toeneemt…blijft toch lasting voor velen als je al zo veel jaren een bepaalde levenstyle hebt. Maar het onderzoek waar ik aan mee ga helpen gaat bekijken of het gewicht sneller daalt bij 2 maaltijden of bij 6 maaltijden per dag, en in beide groepen is de totale calorie inname gelijk (ten minste dat hoop je dan want niet iedereen zal zich braaf aan het voorgeschreven dieet houden ;-P)
Ik heb nu een volle week gewerkt, best wel even wennen (aan mijn gezellige bureau met muurzicht..)
maar krijg ondanks dat ik de hele dag met mijn rug naar ze kijk toch steeds meer contact met mijn collega's.Een ziet er uit alsof ze wel van een plastisch ingreep houdt, daar is ze zelf overigens helemaal niet geheimzinnig over...zo vertelde ze (toen ze afgelopen week jarig was..) ze dit keer maar niet voor een botox behandeling ging, want toen ze dat een aantal jaar geleden voor haar verjaardag had gekregen van een bevriende plastisch chirurg, vroeg tijdens haar feest diezelfde avond iedereen waarom ze de hele avond nog niet gelachen had. Even later bij de lunch vertelde we heel luchtig dat het eten van een appel toch wel wat lastiger is met een maagband, blijkt ze dus gewoon zelf een maagband te hebben! Er werden meteen wat foto's van voor de operatie bij gepakt...
Een van de andere collega's is het ook uit Nl, wat wel meteen aan het accent te horen was ;-), woont nu al weer 4 jaar in Australie. Mijn begeleidster, blijkt ook Nl genen te hebben.Ze heeft ook wel een erg Nederlandse achternaam.."Egberts". Ze wil heel graag wat Nederlands leren, dus wie weet na 4 maanden.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe het onderzoek gaat lopen, vanaf april gaan de eerste patienten beginnen met hun dieet. Prof O'brien, houdt het allemaal scherp in de gaten hij heeft nog wel een beetje een hard hoofd in hoe de mensen thuis de verleidingen van chocola etc gaan weerstaan. Bij andere onderzoeken wordt er ook vaak van een dagboek gebruik gemaakt, dus Kristine (mijn begeleider) wilde even aan de hand van een ander onderzoek wat voorbeelden er bij pakken om aan hem te laten zien dat het goed werkte...haha dus hij keek de eerste drie even door..zei hij heel droog: " zo zo dit ziet er goed uit chocolade, aardbeiden milkshake..dat lijkt toch niet geheel volgens het dieet..."
Dus het wordt allemaal spannend en veel dagboeken na lopen en als er verkeerde dingen tussen zitten op gaan bellen hoe het toch zo mis kon gaan..maar heb er zin in!
Hoop deze week ook eens een kijkje in de kliniek te nemen en misschien een operatie bij te wonen!


  • 14 Maart 2010 - 13:52

    Nikki:

    Quirine! Zo te lezen vermaak je je nog wel! Toch wel bijzondere mensen daar hè, lekker direct allemaal! Hou je patiënten goed in de gaten. Heb je inmiddels al een nieuwe kamer gevonden? Nou geniet er nog altijd van en hier mis je weinig hoor...alleen één voordeel: volgend weekend gaan de strandtenten weer open! Dus dat wordt weer chillen op 't strand! Succes met die regen, zal inmiddels wel minder zijn denk iK?;) xx

  • 14 Maart 2010 - 16:14

    Liset:

    Jo Q, mooie verhalen weer! Lijkt me heerlijk om al die smoezen straks aan te horen, waarom ze die triple-chocolate-fudge-cookies niet konden laten staan ;-). De leukste smoesjes zet je wel online toch?! Ben benieuwd hoe de operatie zal zijn! ik verwacht wel foto's :P!! Succes met de kamerjacht!
    xoxo

  • 16 Maart 2010 - 09:49

    Nikki:

    Whaa wie zijn die chicks achter de professor?? Die doen vast mee aan dat onderzoek hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 26347

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: