De grote teen van Roos VS een lederhose guy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu De grote teen van Roos VS een lederhose guy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

De grote teen van Roos VS een lederhose guy

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

19 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Knapperds!!

wat is er toch veel gebeurd de afgelopen tijd, eindelijk is er na veel wikken en wegen een soort van kabinet gevormd en en lijkt voor als nog gedaan met het zomer weer in Nederland, zoals ik uit betrouwbare bron heb vernomen...maar gelukkig schijnt in Australië het zonnetjes des te feller...

ik was dan ook erg blij dat iemand heel graag van haar liter fles 30+ zonnebrand lotion af wilde, want aangezien mijn toilet tas (met bijhorende inhoud) nog op zich liet wachten, had mijn huidje dat hard nodig, heb er dankbaar mee gesmeerd dus ik ben nog steeds lekker wit maar dat is toch beter dan rood!


*Hervey Bay & Fraser Island*

Volgens ons strak in elkaar gezette schema vertrokken, inmiddels al weer 19 dagen geleden, van Noosa naar Hervey bay. Harvey bay is qua stad niet veel aan, maar iedereen verblijft er om meestal met een groep tour naar Fraser island te vertrekken. Fraser island is het grootste zand eiland ter wereld, met dingo's en andere leuke wilde beesten. Alhoewel er dus super veel zee is, is het zeker geen aanrader om daarin te zwemmen aangezien haaien het daar ook erg naar hun zin hebben. Het vervoersmiddel per uitstek is een 4wd auto. Voorheen mocht je zelf je auto huren, maar aangezien de elle lange strandwegen, echt bizar het strand word beschouwd als een normale auto weg, er staan ook gewoon verkeersborden, bij sommige een coureur naar boven haalde en er dus dodelijke ongelukken waren gebeurd, is het sinds 2 maanden zo dat je verplicht met een gids het eiland op moet. We hadden een hele gezellige groep, 20 in totaal en we hadden met z'n 7en een auto.
Super mooi weer gehad, heerlijk gezwommen in het super helder blauwe Lake McKenzie.
Voordat we vertrokken kregen we een uitgebreide video te zien over alle regels en hoe “dingo safe” te blijven: in he geval van een dingo, kruis je armen, vooral niet rennen, en langzaam achteruit lopen....
Ik verwachte dus wel regelmatig een mooie dingo te spotten, maar het heeft tot de laatste dag geduurd voordat we er dan een op het strand zagen zitten!
Het was dol, en Roos en ik konden onze eerste rijervaring in een linksschakel 4WD auto ook weer afvinken! Ohh ja en heb nog wat pogingen gedaan om didgeridoo te spelen, en moet zeggen dat best aardig lukte, alleen de adem techniek moet nog aan gewerkt worden.

*Agnes Waters*

Volgende stad op de planning was Agnes, weer een stukje Noordelijker, en weer een paar uurtjes verder in onze prachtige Greyhound bus. Hostel was een verademing, super aardig personeel, Beachsite backpacker, mochten jullie ook een keer naar Agnes willen, en gratis super snel internet, zodat ik daar mijn vorige waarbenjijnu verhaal kon schrijven met bijbehorende foto's!
Roos en ik zaten in de bar al een tijdje na te denken wat we toch eens met het avond eten moesten doen, toen er een man aanschoof die beweerde jarig te zijn. Hij had een geniaal plan, hij wilde ons wel mee uit eten nemen om zijn verjaardag te vieren...we waren natuurlijk wel een beetje argwanend, maar het restaurant was 5 minuten lopen, dus dat durfden we nog wel aan. Moet wel zeggen dat Roos en ik tegelijk tegen elkaar zeiden dat die man precies dezelfde lach had als de engerd uit Wolfs creek. Deze film was al een keer eerder ter sprake gekomen, maar nu heb ik hem inmiddels gezien, bij Ted.
Het was een maandag avond, dus alles bleek gesloten, de man was duidelijk niet blij met zijn leven, dat zijn vrouw er met een andere vrouw van door was gegaan bleek daar een van de oorzaken van...maar nog steeds geen avond eten..de man bleek te vissen en zo sloten we de deal dat als hij de vis regelde wij die wel gingen bakken...het was echt de lekkerste vis die ik in tijden had gegeten!
Hoop dat Peter het ook een beetje een geslaagde verjaardag vond ;-).

Volgende dag Scooter Roo gedaan, super cool ze zien er uit als kleine Harleys, maar ze rijden als een scooter, wel heel massaal, met z'n 40tigen achter elkaar, maar zeker leuk om een keer gedaan te hebben, bijna iedereen schijnt het te kunnen, je hebt er ook geen rijbewijs voor nodig...achteraf hoorde we echter dat een chicka al bij een van de eerste bochten onderuit was gegaan en daarbij haar schouder flink bezeerd had!

Volgende dag gingen we toch maar een surf les nemen, de eerste poging om zelf maar een beetje aan te klooien was niet zo heel succesvol geweest. De les was super, helemaal niet zo duur 30 dollar voor 4 uur, we waren maar met z'n 5 en! En het is me dit keer een paar keer gelukt om te staan, de laatste keer zelfs helemaal tot het strand!

Wat ook even genoemd moet worden is dat Agnes voor Roos een shopping wallhalla bleek. Ze had haar verzameling sieraden en kleurrijke stenen al meer dan verdrievoudigd, maar in een winkeltje hier zag ik een van ijzerdraad met de hand vervaardigde Afrikaanse boom staan, ik zag al helemaal voor me hoe de sieraden er mooi over uit gestald konden worden...maar ja ik had natuurlijk al mijn oorbellen rekje voor veel te veel geld uit Thailand.. Roos was het meteen met me eens en zag ook al voor zich hoe haar sieraden in deze boom een prachtig geheel zouden vormen....de deal was rond, vanaf toen was er weer een extra bagage onderdeel om mee te slepen....maar kan niet wachten om straks in Nl het eindresultaat te zien :-D!

*Airly beach & Whitsundays*

Na twee dagen moesten we weer verder, naar de eindbestemming, althans voor Roos helaas :-(.
In Airly beach vertrokken we nog dezelfde dag met een boot, de Powerplay om 2 dagen rond de Whitsundays te varen. Een van de bekendste foto's, van die super blauwe zee met van die mooie wit geribbelde zandbanken er in. Ook hier hadden we weer een hele gezellige groep, 4 Duitse jongens trokken meteen bekijks, zij reisden heel Australië door in een lederhose!
De hele trip was echt super lux, heerlijk eten, duiken, snorkelen. Laatste ochtend vroeg gesnorkeld, mooie dingen gezien, maar helaas moest ik eerder dan gehoopt weer aanboort, het water was best koud namelijk, maar ik had met mijn twee wetsuits en mijn NL speklaagje het prima op temperatuur, helaas was mijn snorkel partner iets minder bedeeld met lichaamsvet en waren 2 wetsuits voor haar niet genoeg, en de regel was dat je altijd samen moest.Maar mijn teleurstelling was ik snel vergeten, toen we net in de motorboot waren gestapt, spotten we opeens een zeeschildpad en mocht ik weer even het water in, wat fantastisch was dat, heb gewoon een paar volle minuten naast een super grote zeeschildpad gezwommen! En omdat het nu het walvissen seizoen is hebben we er heel wat (helaas wel meestal ver weg) gezien!

Onder het mom van een reisverzekering heb je toch niets voor niets, en een ongeluk zit in een klein hoekje, werd de grote teen van Roos tijdens een vriendschappelijk potje strandvoetbal aangezien voor de voetbal en frontaal geraakt door een van de lederhose gasten. Dezelfde jongen bleek ook erg onhandig met een vrouw om zijn nek dragen, voor een van onze fotoshoots, waardoor zij zeer pijnlijk op haar gezicht in het water en vervolgens om de bodem terecht kwam.
De andere fotoshoots gingen gelukkig wat soepeler en we hebben dus een aantal super grappige foto's gemaakt, waaronder dus mijn nieuwe FB profielfoto!
Roos haar teen leek toch op z'n minst zwaar gekneusd, toch wel onhandig als je twee dagen later met je al je tassen en je Afrikaanse boom op pad moet... In Brisbane, vanwaar ze uiteindelijk naar Amsterdam vloog liet een röntgen foto geen breuk zien en ging het gelukkig al weer stukken beter met haar teen. Toch wel heel raar als je 5.5 week samen hebt gereisd, dan de ander opeens weggaat en je weer helemaal alleen bent! Vooral omdat ik door het strakke schema geen tijd en zin had gehad om een plan te maken voor als ik zonder Roos weer op pad moest. Wwoofing was mijn plan. Dan werk je een paar uur per dag, en in ruil daarvoor krijg je eten en onderdak. Gelukkig kreeg ik een verlossend telefoontje van Angela, die zei dat ze wel een plek voor me had. Mijn plan voor de komende 2 weken was dus ook weer rond!

*Townsville & Magnetic island*

Was blij dat ik in de vroege ochtend Airly beach kon verlaten, want na een paar dagen heb je die stad ook wel weer gezien. Maakte meteen al weer vrienden, met een gezellige Oosterijkse chicka, waarvan ik de naam al weer vergeten ben, ze heeft me ongeveer de hele busreis verteld over waarom ze vond dat alles tegen zat met haar Australisch trip. Allereerst zou ze au pair zijn in Sydney, maar die hadden haar na een week weggestuurd, naar eigen zeggen omdat hun manier van opvoeden en haar ideeën hierover niet op een lijn zaten. Vervolgens, en ok dat is wel heel vreselijk, was haar tas met camera en portemonnee etc etc gestolen en toen kwam ze in de whitsundays voor haar boottrip, bleek dat ze ook nog eens de verkeerde boot voor haar hadden geboekt. Dit alles zat haar blijkbaar heel erg dwars want iedereen die het maar horen wilde kreeg dit verhaal te horen....

Ik had het allemaal zo mooi uitgedacht, ik kwam begin middag in Townsville aan, zou mijn backpack etc ergens stallen, zodat ik de hele dag van alles kon doen, mijn volgende bus ging namelijk pas om 1 uur 's nachts. Een domper bij aankomst was dat de lockers maar tot 18 uur beschikbaar waren en na rondbellen vond ik een hostel waar het tot 20 uur kon, maar dan nog, zat ik dus wel 5 uur met mijn tassen!
Denk dat ik weer te veel kook en eten had verzameld want mijn tas was echt niet meer te tillen, als zwerver vond ik een gedumpte winkelwagen waar ik al mijn tassen in stopte en zo soepeltjes naar het de top locker die tot 8 uur open was huppelde!

Na een uur had ik alle highlights van Townsville wel zo'n beetje drie keer gezien dus besloot ik met de ferry naar Magnetic Island te gaan. Super lieve mensen , had een beetje tijdnood, moest echt op tijd terug zijn, anders zou ik niet meer bij mijn spullen kunnen, maar liften ging heel makkelijk, waardoor ik toch nog een loopje kon doen. Ontmoete ook een hele gezellige Franse chicka die nog meer foto's nam dan ik, ook wel een keer grappig, letterlijk van iedere hoek, steen of blad....
Het loopje was super cool, paar vleermuizen in het echt gezien en de topper, een koala met een baby, zoo schattig, heb er een filmpje van gemaakt!
Ik merk dat ik inmiddels heel goed ben geworden in wachten, nou was Hobart airport wel een goed voorbeeld, maar nu zat ik dus op een verlate busstation in Townsville, waar iedere vorm van leven onvindbaar was na 6 uur 's avonds. Maar het voelde maar als een uurtje, te midden van al mijn tassen heb ik een beetje geslapen, mijn accu van mijn computer was nog vol genoeg om de foto's van die dag te ordenen, en de andere 5000 ook nog eens te bekijken, en ohh ik had ook nog een leuk boek, en het laatste uur kwam ik er achter dat er nog iemand zo gek was om de nachtbus te nemen, ook weer een Franse chicka, ook weer heel aardig. Dacht dat het maar voor even was, mijn planning was om eenmaal aangekomen in Cairns zo snel mogelijk de bus naar Atherton te nemen... Helaas bleek het nog een hele klus om het bussysteem te ontrafelen...tegen de tijd dat infodesk open waren van mensen die het eindelijk wel wisten bleek de bus net 5 minuten geleden te zijn vertrokken. Gelukkig ging er weer een bus 7 uur later en had Aurelie een hostel geregeld. Super cool, ze was ook helemaal into koken, en zo hebben we de topper spaghetti pompoen bolognaise gemaakt.
Ik was dus helemaal klaar voor mijn volgende busreis, 2 uurtjes in de bus en dan zou mijn nieuwe avontuur beginnen!

Om het verhaal niet nog langer te maken, zal ik de volgende keer uitgebreid vertellen over Atherton en de aardappel farm!

Mijn dagen in Australië zijn geteld, dus jullie laatste kans, is er iets wat jullie uit dit mooie land willen hebben, dan is nu je kans om het door te geven, liefst niet te zwaar, want mijn backpack is al maximaal beladen volgens mij ;-).

Hoop dat jullie verder wat zonnedansjes kunnen doen, zodat de overgang naar Nederland niet te groot wordt :-p.

Hele dikke kus!


----------- foto's -----------------

** Hervey bay & fraser Island
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/5063465

** Agnes waters
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/5072296

** Whitsundays & airly beach
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/5072303

** Townsville & Magnetic Island
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/5072305

  • 19 Augustus 2010 - 12:26

    Iris:

    Ow chick, zoooo fijn om te lezen en te zien waar ik over 8 weken zelf ben :D Kunnen we 'zoek de verschillen' foto's bekijken in januari :)

    Ben je btw mee geweest naar het ziekenhuis in Brisbane? Welke?!

    Enjoy the laatste weekjes, en heb heeel veel zin om bij te kletsen over een paar weken!!

    kuss

  • 19 Augustus 2010 - 13:01

    Elize:

    Heeeee Babe!

    Die foto's van Whitsunday's zijn echt hilarisch! Helemaal te goed studieontwijkend bekijk-materiaal!

    Veel plezier je laatste weekjes!

    liefs

    Elize

  • 19 Augustus 2010 - 17:02

    Jo, Mike En David:

    Klinkt goed allemaal, heeeeel veel plezier nog!!!!
    Dikke x!

  • 21 Augustus 2010 - 16:15

    Lilian:

    Quir!
    Ik vind je foto's en je verhalen écht té gek!
    Geniet er nog lekker van!!
    XX Lilian

  • 24 Augustus 2010 - 08:33

    Nikki:

    Wat een ontzettend leuk en grappig verhaal weer! En zeker vette foto's. Ik heb je een paar verhalen even in de steek gelaten, maar daar ben ik weer! Ben net weer terug van vakantie en heb nu nog even 2 weken om lekker tot rust te kunnen komen voordat studie weer begint. Mag jij nog ff uitrusten of moet je als je terug bent meteen weer aan de bak? Als je terug bent moeten we echt weer eens wat leuks gaan doen. Succes en veel plezier de laatste dagen met werken. Geniet er nog even van!

  • 24 Augustus 2010 - 21:39

    Guul:

    Q!!!
    Waaah klinkt fantastisch!! Paps zal trots zijn op je motor prestatie! Hier de ene regenbui na de ander.. toch gaat het open tennis toernooi door!
    Ik ben druk met een kopje koffie per uur..en nu even op de buirader laptop :) Spannend waar je mij heen gaat sturen in Hongkong.... ik wacht de boeking af! Je live tour op skype door de paarden range was echt genieten!! ZO jaloers!! En dat hondje!!!Tot over een weekje!!!!
    KOES!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 26350

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: