Kauwgom plakt zo lekker.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Kauwgom plakt zo lekker.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Kauwgom plakt zo lekker..

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

19 Juni 2010 | Australië, Melbourne

Toppertjes in het Oranje land!!

jullie boffen maar ;-), winkels in NL liggen vol met alles wat maar oranje is, moet zeggen dat het hier nog even een zoektocht was om een beetje oranje voor de dag te komen..! Dit gaat natuurlijk over het WK, ben niet zo into het voetbal normaal maar merk nu, vooral als je zover weg bent, dat het toch best leuk is om het NL team bezig te zien en je weer even op en top trotse Nederlander te voelen als er weer gescoord is!! Had gelukkig mijn oranje oorbellen mee genomen, heb een grote oranje bloem voor in mijn haar gescoord, en had van crepepapier een soort van oranje Hawaii rokje gemaakt, maar vond dat toch iets te, dus gebruik het nu als een soort chearleaders pom pom.. werd mijn Deense ex kamergenootje heel blij van toen we samen te match keken :-P!


WEEKENDJE ADELAIDE

Maar buiten een hawaii rokje knutselen heb ik de afgelopen maand met tiger/ sloeber airways een tripje naar Adelaide gemaakt. Ik had gelukt, mijn vlucht had maar 10 minuten vertraging, dus dat ging allemaal voorspoedig.. een week van te voren moest ik het plan nog wel even aanpassen. Zou eerst bij een vriendinnetje/kennis logeren die al bijna haar hele leven in Adelaide woont, en die ik 3 jaar eerder met backpacken in Bulgarije had ontmoet, was ook een keer naar Amsterdam gekomen, dus leek me super leuk om nu eens te zien waar zij woonde. Zij leek het eerst ook leuk te vinden ..haha, maar een week een smsje dat ze het idee toch niet zo zag zitten, een middagje echt Ozzy footy kijken ging nog wel lukken, daar zou ze de kaartjes voor regelen...maar in Adelaide in een hostel zitten leek me toch niet al te dol, gelukkig was Julia (super leuke chicka van mijn studie) 3 weken geleden begonnen met haar wetenschappelijke stage en bood zij heel lief aan dat ik natuurlijk bij haar kon logeren!
Weekend was heel gezellig, uitgebreid boodschappen gedaan, op de markt daar was een heel Nl kraampje, met o.a. beschuit (nooit beseft dat dat typisch Nl was...)en weer even een drop voorraadje ingeslagen...die avond heerlijk samen gekookt, dat heb ik wel gemist !! in mijn huis zijn ze niet echt van het koken. Junior (de Braziliaan) houdt van bonen, mayonaise en wit brood en af en toe een verdwaalde tomaat om zijn moeder gerust te stellen, Suki ( de Indonesischer) houdt van koken maar heeft er na een lange werkdag de kracht niet meer voor...Terry vindt alles prima als het maar binnen een minuut op zijn bord ligt/fastfood...en Sophie ontkracht persoonlijk het hele hoogstaande culinaire beeld wat we van de Fransen hebben..ze eet iedere dag de "in 3 minuten klaar Uncle Bens Express stoomrijst"...
Ondanks dit ben ik toch trots dat een keer per week het huisdinner er nu goed in zit, en met het beschuit kon ik mooi de Nederlandse topper : "beschuit met bessensap" maken!

Maar in Adelaide dus heerlijk gekookt en gegeten en daarna naar een huisfeestje in Moulin Rouge stijl geweest. Hadden overdag veren gescoord en een mooi rood glinster stofje, waar we een rokje van hadden gemaakt..ging redelijk goed aan het begin van de avond..tot de veiligheidsspeld het begaf..beetje gênant, maar na een stevige knoop was het verder een zeer gezellige avond!
Zaterdag kwam Gea uiteindelijk toch opdagen en zijn we met z'n 4en (super gezellige Rotterdamse huigenoot van Julia was ook mee) naar de Footy game geweest. Echt een grappig spel, leuk om te zien dat zelfs een oma van 70+ helemaal fanatiek om haar plaats staat te springen, scheeuwen en wijzen. en die spierbonken van spelers gewoon nog door te zien gaan met elkaar te duwen, sjorren en stompen terwijl de bal al weer aan de andere kant van het veld is...
Verder heerlijk uitgeslapen over het strand gewandeld bijna alleen maar Nederlands gepraat (was best wel weer gek)en iedere dag aan mijn sushi verslaving toegegeven!! paradise dus!!

KAUWGOM PLAKT ZO LEKKER....

weer terug in Melbourne besloot ik het volgende weekend te benutten om de omgeving van Melbourne weer eens beter te leren kennen. Het was mooi weer dus pakte mijn prachtige roze twee wieler en besloot naar St. Kilda beach te gaan, naar Luna park, een pret park, het park zelf is niet echt boeiend, wat oninspirerende achtbanen, maar de ingang is heel mooi en ook heel erg bekend, in de vorm van een groot gezicht..daar wilde ik dus wel even een foto van hebben. Stond net het gezicht wat ik van de vele foto's kende te bewonderen toen er een kleine jongen vroeg of ik een foto van hem en het gezicht wilde maken..voor wat hoort wat dus nadat hij daarna ook van mij en het gezicht een foto had gemaakt raakte we aan de praat, was natuurlijk niet verbaasd om te horen dat hij uit India kwam, was al weer een tijdje geleden dat ik een Indiër had ontmoet..wilde eigenlijk wel weer verder fietsen, dus zei voor de grap (moet je nooit doen bij Indiërs..had het kunnen weten)anders huur je toch een fiets...na even zoeken leek hij een best chille deal te hebben gemaakt, bij de enige fietsverhuur vroegen ze namelijk 40 dollars voor een dag!! daar kan je een auto voor huren!! niet echt een manier om milieu vriendelijk gedrag te stimuleren!!
Maar de deal was dus bij een winkel die twee fietsen verkocht, Dinesh zou eerst de fiets kopen en als hij deze weer na 2 uur terug bracht zou het hem uiteindelijk 20 dollar kosten..was eigenlijk best gezellig om weer even een fiets buddy te hebben, en hij fietste ook nog in een fijn snel tempo! Maar de pret duurde niet lang...na 30 minuten fietsen viel zijn trapper er af...en toen moesten we nog best wel haasten om binnen twee uur terug te zijn...dus zo goed en zo kwaad als het ging met om beurten op de beroerde fiets en elkaar vast houden en met veel boze en toeterende auto's als gevolg, weer terug bij die winkel..maar die eigenaar zou vast niet toegeven dat ie een krot had verhuurd dus ik bedacht dat een stukje kauwgom die trapper wel op zijn plaatst moest houden. En dan hopelijk net lang genoeg dat de fiets naar binnen kon worden gebracht en Dinesh zijn geld weer terug kreeg..en gelukkig ons plan werkte!!
Toen we op veilige afstand waren moesten we wel lachen, met de gedachten hoe die eigenaar die fiets vrolijk de volgende dag weer te voorschijn zou halen en enthousiast aan een potentiële klant zou voor rijden, waarbij spontaan te trapper met een stuk kauwgom om de grond zou vallen..


WILLIAMS TOWN

Weekend erna leek het me leuk om een fietstocht naar Williams town te doen. Had er al het vertrouwen in dat ik de route wel kon vinden, mocht heel lief een boekje lenen van een college met allemaal fietsroutes. Alleen was dat boekje van voor de tijd van de nieuwe snelweg..de kaart in het boekje leek in de verste verte niet op wat ik toen voor ingewikkelde snelwegkruisingen voor mij zag. Gelukkig kwam er een fanatiek Australisch echtpaar aan fietsen die toevallig ook die kant op moest. Heel gezellig, die chick gaf me meteen een guiding tour. Zo fietste we langs de West Gate bridge, waar een hele tragedie om heen hangt..echt een enorme brug, van ongeveer 2.5 km, deze stortte tijdens de bouw ( 40 jaar geleden) in, waarbij 50 mensen om kwamen..verder scheen het een populaire locatie te zijn voor zelfmoord, gezien 60 meter toch meestal wel redelijk dodelijk is, maar daar zijn tegenwoordig speciale hekken voor geplaatst..
Daarna kwamen we langs een van de grootste, volgens die Jane waarschijnlijk wel DE grootste Lonely Planet fabriek!Nou die kan ik toch ook weer mooi afvinken :-). Wilson town bleek een heel schattig vissers dorpje, nadat ik Jane an haar man (waar ik de naam niet meer van weet) had bedankt en ze verder fietste ging ik verder door naar Cherry lake, bleek er op de kaart interessanter uit te zien dan in het echt, maar toch, het was een mooie fietstocht!!


STAGE

En dan natuurlijk mijn stage, het is nog steeds dol,en heb nog maar 1.5 week te gaan!! beetje jammer dat voor iedere twee patiënten die we werven er weer 1 na een paar dagen afhaakt...klink misschien beetje onaardig/hard maar de meesten patiënten zeggen dit gewoon zelf, namelijk dat ze niets voor niets voor een maagband zijn gegaan, dat als ze in staat waren om door te zetten met diëten enzo en voldoende discipline hadden gehad die operatie waarschijnlijk niet nodig was geweest, en dan heb je ook de groep die een trauma heeft over gehouden aan het hele idee van een dieet volgen dus die beginnen er niet eens aan! Maar we gaan gewoon vrolijk en met frisse moed door! Die bezoekjes aan de kliniek blijven toch wel een interessant gebeuren, je ziet iedereen, vooral de patiënten de binnenkomers even snel scannen...zo van ..mm zou zij ook een maagband hebben...Zo moest ik een keer even in de wachtkamer wachten (normaal hebben we een eigen kamertje waar we het gesprek met de patiënt doen)..en die vrouw naast me zat al de hele tijd te kijken, en op een gegeven moment vroeg ze een beetje voorzichtig.."uhh heb jij er ook één?"..toen ik uitlegde dat ik hier voor een onderzoek was zei ze ohh ik dacht al je ziet er niet uit alsof je er een nodig hebt haha, nou na zo'n compliment is je dag toch weer helemaal goed :-P!
Afgelopen vrijdag was de laatste dag dat Prof. O'Brien er ook was, dus zal hem mijn laatste 1.5 week niet meer zien, hij had champagne voor iedereen van CORE laten komen om afscheid te nemen. Na wat alcohol begonnen begonnen we beetje te roddelen over een suffe dokter die echt een veel te groot kantoor heeft..hij had een paar weken geleden geklaagd over het feit dat we een boekenkast tegen een van zijn muren hadden gezet..en het stoorde hem enorm dat er in de buurt van zijn kantoordeur tijdschriften stonden die gerelateerd waren aan obesitas. Midden in de roddel zwaaide de deur open..bleek hij gewoon nog aanwezig te zijn..maar toen een college heel droog vroeg of we hem hadden gestoord/te hard hadden gepraat, zei hij dat hij het niet had kunnen verstaan maar nieuwsgierig was wie er nog meer zo laat op kantoor waren.
Komende week nog even mijn verslag verder uitwerken, is op zich redelijk af, alleen zal ik nog wat maanden op resultaten moeten wachten...maar aangezien ik 2 maanden ga reizen verwacht ik dat als ik weer terug ben in NL er wel iets is om te verwerken!

REISPLANNEN

30 juni komt Roos al weer hier, super gezellig, als ze een beetje over haar jet lag heen is vertrekken we voor 10 dagen naar Tasmanië, daarna terug naar Melbourne, dagje sneeuw, 2e keer Great Ocean Road, daarna naar Sydney en verder langs de oost kust omhoog naar Brisbaine en uiteindelijk Cairns...heb er echt heel veel zin in!!

voor de meesten van jullie is het ook al (bijna) vakantie tijd, ben echt benieuwd wat jullie plannen zijn!!

Kuss!!!!

hieronder de link naar de foto's:

FOTO's

--> WK <--

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4979015

--> Adelaide <--

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4978752


--< St. Kilda <--

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4969133

--> William town & Cherry lake <--

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4978981



  • 19 Juni 2010 - 22:48

    Iris:

    Klinkt allemaal weer soepeltjes Q! Wat leuk dat je ook naar Brisbane gaat! Maak je vast vrienden voor mij? :) Ik weet nog steeds niet of het doorgaat....

    Have fun!
    Liefs

  • 20 Juni 2010 - 11:36

    Nikki:

    Leuk verhaal weer! Je maakt wel bizarre dingen mee hè? Wat een fijn idee dat je nog maar heel even moet! Heb je ook wel weer zin om naar huis te komen? Dan gaan we weer 'ns ff lekker feesten en ga ik heerlijk voor je koken :P heb je ook veel nieuwe recepten opgedaan en kun je nu ook indonesisch koken?
    Wij gaan over 2 weken een weekje op vakantie! Zou voor de komende weken eigenlijk 2 waarnemingen doen, maar helaas gaan die allebei niet door.. dus ben momenteel de hangende huisvrouw aan het uithangen :P nja ook wel lekker hoor, ff veel slaap bijwerken, alles schoonmaken, elke dag even sporten, dat leven is eigenlijk helemaal zo gek nog niet ;)
    Heel veel plezier nog even en tot gauw!!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 26350

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: