huisjesmelkers ook hier in Melbourne.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu huisjesmelkers ook hier in Melbourne.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

huisjesmelkers ook hier in Melbourne....

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

07 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hey!!!

weer even een update...allereerst is de kamer niet doorgegaan. Had de kamer 's middags gezien, en t bizarre was dat die vage chinese eigenaresse de andere 2 kandidaten binnen een paar minuten had weggewerkt de ene omdat het een student was en daar de kamer misschien te klein voor was en de andere omdat zij iets zocht voor een jaar. Dus toen was ik alleen met haar en begon ze vage dingen te zeggen dat ze bij mij het beste gevoel had etc. Ik vond het gewoon een vage vrouw (denk dat ik haar niet helemaal vertrouwde, wat later dus wel terecht bleek). Maar ze wilde meteen de borg, die had ik niet op dat moment en daarbij wilde ik wel mijn aanstaande huisgenoten eerst zien, toch wel belangrijk als je met iemand een stapelbed deelt en een kamertje van 5 a 6 m2...dus hadden we om 7 uur in de avond een 2e afspraak gemaakt, en ik dacht ook met haar te hebben afgeproken dat ik het wel zou worden en ze de andere kandidaten zou afbellen. Dus om 5 voor 7 sta ik in de lift omhoog, komt er een aardig meisje naast me staan die ook naar de 8ste verdieping moest, dus ik haar nog helpen want 1 van de 2 liften bleek daar niet naar toe te gaan. Ik had op dat moment nog geen argwaan...Dus we spraken wat, bleek ze opweg naar een nieuwe kamer, dus op de 8ste verdieping aangekomen bleken we ook naar hetzelfde kamernr te gaan....maar nog dacht ik, dat is toevallig, ik dacht dat er maar een bed vrij was, of misschien is ze wel voor de week dat ik nog niet kon...

Maar toen de deur open ging werd het snel duidelijk, de chinese vrouw deed alsof( of ze heeft echt een geheugen probleem) ze me niet meer kende en vroeg of ik een vriendin was van het andere meisje, daarna verdween ze met het andere meisje in de kamer om het de borg etc af te handelen, ik bleef achter in de woonkamer met " de mensen die mijn huisgenoten hadden kunnen worden".

Zij hadden wel haarfijn door wat er aan de hand was (misschien al eens eerder meegemaakt..), dus maar naar die chinese vrouw toegegaan en gevraagd wat er aan de hand was, want we hadden toch een afspraak?

Ze antwoordde doodleuk dat ze nu iemand had gevonden (dus ook om precies 7 uur!!) die de borg wel meteen wilde betalen....Toen dacht ik, ok mijn gevoel dat zij niet te vertrouwen was, was terecht!

Wel jammer van de locatie en de huisgenoten zagen er ook ok uit, waar ze ook over had gelogen want er bleek toch wel een jongen tussen te zitten, terwijl ze zij dat er alleen maar vrouwen woonde...
Weer een ervaring rijker in ieder geval en komende dagen weer vol op kamerjacht.

kus!



  • 06 Maart 2010 - 14:23

    Iris:

    Wat een k*twijf!! Nou ik hoop dat t je snel lukt iets anders te vinden!

    xx

  • 06 Maart 2010 - 14:24

    Paulus:

    Olaa lieve Q!
    Balen van die kamer, hier in Utrecht zit ook zo'n chineze huisjesmelker die totaal niet te vertrouwen is en heel vaak in het nieuws is geweest, wat een geniepige mensen zijn het toch ;) Veel plezier bij je stage, hopelijk zijn het leuke mensen daar! xx

  • 06 Maart 2010 - 21:15

    Jo:

    Nou zeg!!!
    Lekker is dat...:s
    maar, je hebt gelukkig je mooie roze fiets om je naar allemaal veel mooiere kamers te brengen!!!:)
    suc6!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 26353

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: