Een zwembad in de tuin begint te wennen ;-) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Een zwembad in de tuin begint te wennen ;-) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Een zwembad in de tuin begint te wennen ;-)

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

16 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Heeee!!!

nou het is gelukt, heb dus een nieuw huis gevonden, was na mijn eerste ervaring een beetje terug houdend, maar ben afgelopen zondag dan toch echt verhuisd (zie foto, geen verhuisdozen nodig mijn backpack+ aantal losse plasticzakken en mijn mooie roze fiets waren voldoende). Het hostel en mijn nieuwe huis liggen maar 15 minuten lopen van elkaar...had alleen niet helemaal voorzien dat die ochtend de weg die ik over moest steken was afgezet wegenes een marathon,dus was een lekkere work out om dit alles een trap op en af te zeulen...maar gelukkig klopt de reputatie van Australiers, en schoten er al snel twee te hulp!

In mijn nieuwe appartement woon ik samen met Nayoung (meisje uit Korea, deel ik mijn kamer mee), Rohan ook uit Korea, Junior uit Brazilie en Sukiman uit Indonesie (hij slaapt in de woonkamer).Echt super leuk al die verschillende culturen, de komen ook de gekste dingen op tafel waar ik altijd iets van mag proeven!!Zo doe j e nog eens inspiratie op!! Natuurlijk heb ik mijn huisgenoten ook al kennis laten maken met " drop", geen groot succes, maar ik blijf het proberen, de drop hier in Australie is niet een goed voorbeeld hoe het echt moet smaken (zakje drop van mij Satyre chicka's was natuurlijk al lang op...). Ook heb ik de Satyre mok ( van mijn clubgenootjes gekregen) meteen geinstaleerd! Junior dacht meteen :"zo een verse mok, die ga ik eens even proberen", toen heb ik uitgelegd dat ie heel speciaal is etc, nu durft ie hem niet meer te gebruiken...ahhaah.

Maar heb dus een zwembad en een gym waar ik gebruik van mag maken, probeer nu iedere avond te zwemmen,en mijn huisgenoten gaan vaak ook mee, Rohan is echt de master in door water rennen, hij moet wel ..want zwemmen kan ie nog niet zo snel..

Heb geprobeerd het uitzicht vanuit ons balkon te fotograferen maar dat is lastig, het is zo prachtig, ben helemaal niet van de uber moderne gebouwen maar dit is gewoon zoooo mooi, vooral 's avonds. We hebben eerste rangs zicht op de Eureka toren (de hoogste van Melbourne..weet nu de naam ;-) )!

kus!!



  • 16 Maart 2010 - 08:03

    Laura:

    Hey Q! Ik zeg, niet verkeerd wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Mooi fietsje (je kunt altijd nog ervoor kiezen om groene strepen toe te voege) en mooi huissie. Drop is nooit een succes bij buitenlanders. Probeer stroopwafels te regelen!!!
    Heel veel plezier en succes met wat je nog gaat doen.
    Veel liefs uit Utrecht. x lau

  • 16 Maart 2010 - 11:06

    Anouk:

    Hi Quirine!

    Ik heb weer eens even alles bijgelezen: wat klinkt het allemaal ontzettend gaaf! Nog geen last gehad van een terugval? Wat een tegenvaller zeg, van die eerste kamer. Goed dat je nu wat anders hebt gevonden. En dat zwembad... Hoe lang doe je er over van de ene kant naar de andere kant te komen?!

    Hier vanuit je containertje nog steeds alles goed! Dankjewel voor het doorsturen van het mailtje, ik zal vanmiddag eens bellen dat ze mijn e-mailadres ook even toevoegen aan de lijst, hoef jij niet constant alles door te sturen.. :)
    De deur in de keuken staat al helemaal volgekliederd en je oventje wordt bijna dagelijks gebruikt, wat een IDEAAL ding!
    Verder heb ik nog een brief binnen van de Key dat tot 5 september is goedgekeurd ennn voor jou zijn ook nog wat brieven binnengekomen. (van de bank, postcodedinges weet je wel). Ik zal even een week afwachten of er nog meer binnenkomt en dan alles doorsturen naar het adres van je ouders.

    Oké, weer genoeg info: ik wens je ontzettend veel succes met je stage en maak er, samen met je fietsje, wat van de komende tijd! Heb zo het idee dat dat vast wel goed gaat komen..

    Liefs!


  • 16 Maart 2010 - 11:41

    Jo:

    Hey lucky bastard!!
    Je hebt het goed voor elkaar zeg!:D
    Maar je verdient enkel het beste, dus dit is precies goed voor jou!;)
    Superchill! Gefeliciteerd!!!:D
    X

  • 16 Maart 2010 - 13:15

    Katrien:

    Ha Quirientje,

    Wat een mooi plekje heb je daar gevonden, ben blij voor jou dat je iets wat vaster hebt.

    En dat zwembad is ook niet mis, lijkt op de foto net een Olympisch bad...

    X

  • 16 Maart 2010 - 15:21

    Bo:

    He Q,

    Wat klinkt het allemaal geweldig. En wat fijn dat je een huisje hebt gevonden, met een zwembad nog wel!
    Goed om te horen dat de Satyre mok al heilig is ;)

    Ben benieuwd naar je volgende avonturen,

    Liefs Bo

  • 16 Maart 2010 - 19:39

    Liset:

    Jo Q, goed geregeld!!Ziet er goed uit!! Veel plezier met je nestje maken en op de stage uiteraard! (al wat dikkertjes voorbij zien komen?) xxx

  • 16 Maart 2010 - 22:46

    Inge:

    `Hey Q!
    Nice apartement geregeld!!! Lekker dat je met leuke mensen woont en het uitzicht is zeker fenomenaal!!!! Ben jaloers! Veel plezier, geniet nu al van al de verhalen!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 26357

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: