Olijfolie & een stofzuiger - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Olijfolie & een stofzuiger - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Olijfolie & een stofzuiger

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

30 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Heee te gekkerds!!

ik hoor van veel van jullie dat het weer in Nl al wat begint op te knappen, echt fijn voor jullie ;-), dan ben ik niet de enige die in het zonnetje kan zitten , ahah.
Mijn stage gaat op een zeer relaxt tempo. Heb me de afgelopen week verdiept in het samenstellen van een 20 tal smakelijke menu's. Met natuurlijk ook de Australische topper: “ kangaroe vlees” super gezond, bevat wel 1/3 van het vet in vergelijking met een normale biefstuk van een koe! Voelde me net Sonja Bakker, maar denk dat mijn recepten geen best seller gaan worden ;). Zoals jullie weten vind ik koken te gek, dus dit was ook super leuk om te doen (vooral natdat ik 2 weken lang literatuur had bestudeerd), mijn wilde ideën van de meest exotische gerechten werden wel door een aantal dingen beperkt. Totaal mocht het menu max 1200 kcal per dag zijn,moest het voldoende eiwitten bevatten en dit alles in niet meer dan 1 kop per maaltijd. Anders rekt de mini maag (die ontstaan is door de maagband) te veel uit, en dat is natuurlijk geen fijne situatie...de oplossing om de calorien te halen is: olijf olie.
Dit lijkt wel een beetje tegenstrijdig gezien onze doelgroep ingeprent heeft gekregen om niet te veel vet te eten en als het even kan hun voedsel niet te frituren of in te veel olie te bakken...maar voor deze menu's is olijfolie de uitkomst!
Vandaag de eerste twee mensen bereid gevonden om mee te doen, dus na het paasweekend gaan ze er mee aan de slag! Tot zover over de olijfolie....
Dit weekend was super leuk, ben naar Dandenong Ranges geweest, heel mooi natuurgebied, met een klassieke stoomtrein die je kan nemen (hebben we nog niet gedaan want het was vol, maar ga zeker snel terug). Er gaat een krongelweg omhoog door een super mooi bos en er zijn winkels waar je kan stoppen, daar heb ik ook eindelijk een bakker gevonden en meteen een lekker volkorenbrood ingeslagen. Je kan naar een punt rijden waar je een uitzicht hebt en in de verte kan je ook de hoge gebouwen van Melbourne zien, heel mooi vooral bij helder weer, dat was het helaas niet. Dus heb helaas dit keer geen foto’s, dus jullie moeten je fantasie gerbuiken dit keer :-D!
Super chill was met Josephine (vriendinnetje uit het hostel die uit Zweden komt) en zij heeft een auto. Haar auto is heel grappig, hij doet me een beetje denken aan een auto die kandidaat kan zijn voor “pimp my ride”, allereerst ziet hij er uit als een rijdende vuilnisvat, er ligt echt van alles in zoals een tennisracket, verschillende schoenen, flesjes water waar ze al lang van vergeten is wanneer ze er ooit terecht zijn gekomen….en hij begint langzaam uit elkaar te vallen, wilde het raam opendraaien, bleek de greep daarvoor ergens anders in de auto te liggen, daarna deed ik de deur dicht viel het pinnentje om de deur dicht te doen er zo maar uit..echt te grappig, en dan te bedenken dat ze er een paar duizend dollar voor heeft betaald! Maar hij rijdt en daar gaat het om!
Het bleek dat het die zondag grofvuil dag was, dus om de zoveel meter stonden er allemaal spullen aan de straat. Dus Josefine werd helemaal enthousiast want ze had nog een paar stoelen en een stofzuiger nodig voor haar nieuwe huis. Onderweg kwamen we ook nog een mooie grote tv tegen, en de mensen waren zo lief geweest om er een briefje op te plakken dat hij het nog prima deed, dus die konden we natuurlijk ook niet laten staan...
De stoelen waren geen succes maar na even te hebben rond gereden hebben we een gorillamasker, stofzuiger met 50 verse stofzuigerzakken!! (die hij bij thuiskomt ook nog eens bleek te doen!!), basketballnet en een gevlochten rietenkoffer gescoord.
Het was een dus een groooooot success (zoals mijn vader zou zeggen)!

Als je dus straks als ik terug ben een rietenkoffertje of een gorilla masker van mij krijgt als souvenir dan weet je waar het vandaan komt ;-).

Kus!!

  • 30 Maart 2010 - 04:26

    Roosje:

    Q! Dikke knuffel uit Florida ;-) Ben weer een beetje dichterbij. X

  • 30 Maart 2010 - 09:09

    Elize:

    Gorillamasker en rieten koffertje lijken me wel wat voor Sinterklaas. Voor de aanvulling: 'neem wat mee, wat je toch niet meer gebruikt'.... :P

    Leuk verhaal mop! :-) Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    xxxx

  • 30 Maart 2010 - 21:19

    Iris:

    Hilarisch! Fijne verhalen om even bij achterover te hangen in de Hollandse gesjeestheid ;)

    Mijn bestelling: kun je wellicht nog ergens een vliegticket naar Aussie voor mij vinden tussen de vuilniszakken/tv's/stoelen?

    Enjoy lieve SjaaQie!

  • 31 Maart 2010 - 07:38

    Nikki:

    Altijd handig die olijfolie. Hoorde van de week dat wattenstaafjes voor oorsmeer helemaal niet zo goed zijn, maar dat je er beter een drupje olie in kunt doen en daarna lekker uitspuiten met de douchekop (heb het nog niet geprobeerd)maar het schijnt te helpen. Zooo leerzaam die opleiding haha! Btw, hart en circulatie vorig blok gehaald (7, whiehoe) en nu dus met de hersenen en zintuigen aan de gang. Pfff valt niet mee. Maarja nog 7 weken en dan heb ik 3 maanden vakantie!!
    Wat fijn dat je een mattie heb gevonden en echt wat voor jou, zo'n grofvuildag!!! Serieus, wat mensen soms gewoon weggooien.. zonde;) haha zat met een big smile je verhaal te lezen, die mensen naast me in de computerzaal dachten ook.. Je kan wel een wekelijkse eigen column gaan maken als je terug bent, in de telegraaf ofzo.. have fun! xx

  • 01 April 2010 - 10:15

    GUUL:

    Hoe staat die zonnebril!?
    KOESKOES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 26348

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: