Kangaroe paradise!!!( = Philip Island) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Kangaroe paradise!!!( = Philip Island) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Kangaroe paradise!!!( = Philip Island)

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

18 April 2010 | Australië, Melbourne

Te gekkerds!!

echt leuk om te horen dat velen van jullie zo trouw mijn belevenissen volgen! Heb nu eindelijk mijn computer, dus kan ik skypen met webcam..haha was de eerste dagen zo enthousiast dat ik in slaap was gevallen met mijn oordopjes nog in (deel mijn kamer dus zou anders een beetje aso zijn voor mijn kamergenoot vandaar de oordopjes..) en toen langzaam wakker werd omdat ik de skype beltoon hoorde..was bij mij 5 uur 's ochtends, maar ik zeg gewoon blijven proberen, je weet nooit of misschien wel gewoon wakker ben ;-).

maar er is weer zo veel wat ik jullie wil vertellen..Allereerst woon ik nu alleen nog maar met mijn mannen harem, dat Koriaanse meisje Nayong is 2 dagen geleden vertrokken,dus heb (tijdelijk) mijn eigen kamer! Maar is toch wel een hele andere cultuur, dat koreaans, Ze zijn helemaal in hun technische snufjes verdiept en altijd de oordopjes in, en gewoon lekker steen vast koreaans met elkaar praten als je andere huisgenoten er ook bij zijn..en de grap is dat ze hier beide zijn voor een talen cursus om Engels te leren, ik zeg thuis Engels praten is het halve werk..maar goed..

Dus er zijn meestal wat opstakels te overwinnen om contact te leggen/even te praten, maar als de oordopjes zijn ontplopt en de beeldschermen zijn ingeklapt zijn ze heel lief en aardig!! Grappig de laatste week dat Nayong hier was viel het me op dat Rohan en Nayong wel opvallend vaak uitstapjes hadden samen..dus de eerste beste gelegenheid Rohan eens aan een kruisverhoor onderworpen..haha bleek dat hij achter de beste vriendin van Nayong aanzat en dat Nayong hem wel eerst leuk vond..dat ze eerst ruzie hadden gehad maar dat het nu dus weer ok was...en spannend wie er nu in mijn kamer komt, misschien een spaans meisje maar dat is nog niet zeker...

Maar nu mijn fantastische uitstapje naar Philip island!!

De vorige keer bleek dat mijn reisbuddy Kart er de kracht niet meer voor had om verder te reizen...daarom ben ik met de trein het het pontje naar Philip island gegaan, met als voordeel dat ik mijn fiets mee kon nemen. Moest wel lekker vroeg opstaan, goede training voor mijn co-schappen straks zullen we maar zeggen, want moest om 5 15 de trein hebben..dus ik stond klaar om naar mijn trein te sprinten nadat ik een stress moment had bij de kaartjes automaat, had die nog nooit hoeven te gebruiken aangezien ik alles op de fiets doe..maar was gelukt.
In mijn hoofd had ik dat ik nu nog 5 minuten had om met fiets en backpack mijn trein te vinden, maar de klok op het station gaf aan dat het pas 4 10 was...toen ik aan een eerstede beste voorbijganger vroeg of die klok wel klopte bleek de wintertijd te zijn ingegaan...dus geen stress meer kon nog even een uurtje wachten, jongen (natuurlijk weer uit India) bleek heel aardig, hij was helemaal jaloers dat ik naar Philip Island ging, dus bij wijze van grap zei ik, dan kom je toch ook..De grap was dat toen ik in de trein zat hij belde dat hij ook richting Philip island kwam...
Eerste dag naar het wildpark geweest, helemaal te gek, honderde kangaroes, wallibies, vleerhonden (die zijn echt zo grappig!!) en natuurlijk een koala gespot, jullie zullen begrijpen ik kon helemaal los gaan. Het is wel een beetje kunstmatig, je krijgt bij binnenkomst een zakje voer en de kangaroes zijn dus niet echt wild meer, maar dat maakte mij niet zo veel uit, vet te gek je kon ze aaien naast ze op de grond zitten..en als ze echt honger hadden (de meeste dus niet echt aangezien iedere bezoeker los ging met het voer) dan kwam er een met grote sprongen op je afgerend, was wel even eng, want je dacht echt dat ie je omver zou rennen, maar dan stopte ie precies voor je neus in afwachting van het voer.
Ben er echt een paar uur gebleven en mijn nieuw gevonden reisgenoot Vinney werd helemaal gek van me denk ik/ had spijt dat ie naar philip island was gekomen, want heb echt honderden foto's gemaakt (slecht een selectie heb ik op pixum gezet)..Maar eindelijk had ik dus naar 1.5 maand in Australie te zijn een kangaroe (op wilson prom was een walibie) gespot en een koale, jeeh die kon ik ook weer afvinken :-D!
Vinney en zijn vriend gingen de volgende dag weer weg, dus heb daarna heerlijk rond gefietst, pinguin parade gezien, echt een zwaar toeristische top attractie, maar wel super leuk om te zien..ja ik wist het ook niet maar in Australië leven er pinguïns, wel een ander soort dan op de zuid pool, veel kleiner. en iedere nacht komen ze in groepjes uit het water, om vervolgens voor een tijd op het land te blijven, zodat ze hun verenpakket kunnen wisselen. helaas mocht je geen foto's maken, maar ben overdag een keer terug gegaan en toen kon je ze ook gewoon bij daglicht op het land zien!

verder nog naar de chocolade fabriek geweest, de "free samples" vielen een beetje tegen, dacht dat ik rollende de deur uit zou gaan, maar je moest allemaal spelletjes doen of een robot ging een klein stukje choco voor je pakken maar daar deed hij dan wel 5 minuten over...maar was wel grappig..verder gewoon heel veel mooie natuur gezien, en super fantastische stranden, met hele hoge golven waar honderde mensen tegelijk aan het surfen waren, een waar surfdude paradise, daar zijn ze dus ;-)...

Hostel was heel te gek, echt een hostel hostel, veel gezelliger dan mijn massa hostel van Melbourne, en ook inspiratie opgedaan voor mijn badkamer later (zie foto) zo'n douche wil ik ook! super mooi witte stenen met een zwart marmeren plaat, voelt net alsof je in de natuur doucht,de eigenaar had ook nog plannen om er planten op te hangen..!

Philip island was dus helemaal te gek! Voor de foto's check deze link:

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4883664


kus!









  • 18 April 2010 - 17:07

    Laura/BB:

    He Q,

    Lekker bezig!! En wat een schattige foto met skippy. Philip eiland ben ik niet geweest, lijkt me wel gaaf. Veel plezier nog daar, maar dat komt vast goed. Dikke knuffel, Lau

  • 18 April 2010 - 21:54

    Iris:

    Uh Sjaaqie.. selectie?!? Wahaha, het is iig een goede impressie van hoe jij je reisgenoot hebt weggejaagd ;) Maar wat een toffe beessies :) Vooral die kangaroe met tong uit zn bek: hilarisch!

    Fantastisch btw hoe jij weer overal reisgenoten vandaan trekt.. nu al benieuwd naar de volgende...

    Have fun mate!
    liefs

  • 18 April 2010 - 23:40

    Inge:

    Hey Q!

    Mooie dingen gezien! Leuk dat je veel foto's maakt en overal lekker van geniet. Mooi dat je al zo veel reisgenoten hebt versleten, ze kunnen vast niet tegen het hollandse tempo ;)
    x Inge

  • 19 April 2010 - 07:55

    Heleen/Bo:

    He lieve Q,

    Leuk om je verhalen te horen. Ik kan me helemaal inbeelden hoe jij daar je avonturen beleefd. Heel veel plezier nog en ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen.

    Liefs Bo

  • 29 April 2010 - 08:02

    Nikki:

    Whaaa wat een rare beesten eigenlijk die kangoeroes!!! Die koala is echt schattig, kun je er niet één op je kamer houden? Wel superleuk zeg!!! En ziet er weer prachtig uit! Weer een supergrappig verhaal... Whaaa kun je daar ook surfen!!!!?! Heerlijk! Nou je vroeg of ik nog plannen hadd.... maar als ik het geld had gehad was ik zeker naar je toegekomen.. Maar we gaan waarschijnlijk een paar weekjes surfen aan de kust van frankrijk... iets dichterbij.... Voor morgen heb ik een oranje haren pruik gekocht voor jeroen (hij is toch kaal, past hem goed;)) en voor mezelf een mooie rieten hoed en oranje haarspray:D blijven in haarlem en gaan naar de botermarkt, heb je zo'n bandje staan. Beter dan die massadrukte in amsterdam;) Heb btw hersenen en zintuigen ook gehaald! joehoe, weer een stapje verder, nog even en dan nog maar 5 jaar studeren;)
    Nou chick heel veel plezier, maar zo te lezen lukt dat je wel! Arme reisgenoten, ze weten niet waar ze aan beginnen als ze met jou op pad gaan hahahahah kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 26356

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: