Iedere week weer een ander... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Iedere week weer een ander... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Iedere week weer een ander...

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

11 Mei 2010 | Australië, Melbourne

Knapperds!!

Jullie hebben natuurlijk al weer 8 dagen in spanning gezeten, en vast al zelf geprobeerd of het mogelijk is om met een hamer en wat ander zwaar geschut een fietsslot open te krijgen...en vast hebben jullie ook het hele internet afgespeurd of dit authentieke avocado shake recept toch niet per ongeluk ergens te vinden is..en hebben jullie de zoektocht uiteindelijk op moeten geven...maar dan hier de verlossende update!!

Dus na een paar minuten kwamen we aan op de crime scene, en de doorgewinterde "doe het zelver" ging meteen fanatiek aan de slag...aanvankelijk leek onze hoop voor niets, want deze reusachtige beitel kwam niet eens door het plastic :-(, maar we hadden natuurlijk al wat voorwerk verricht, met die heggenschaar hadden we het plastic op een ander stukje al door gekregen,dus toen onze vriend daar even drie klappen op gaf, leek het slot opeens van drop te zijn gemaakt, het was zo door!
Dus we bedankten de vriendelijke man voor zijn top prestatie die dat allemaal "no worries.." had gevonden.

Ik was helemaal blij, nog iemand met een fiets!! Die avond heb ik Josephine dan ook overtuigd dat uit gaan op de fiets toch echt de meest chille manier is..okee ik geef toe een klein nadeel is wel dat aangezien je hier een helm moet dragen iets aan je kapsel doen verspilde moeite is..maar eigenlijk ook weer fijn, heb je altijd een goed excuus voor je "bad hair day" en ja dat je eigenlijk praktisch in je legging fiets om dat je jurkje/rok lekker opkruipt...daar leer je ook wel mee omgaan...maar dat weegt allemaal natuurlijk niet op tegen het feit dat je een eerste rangs parking spot voor de deur hebt, weg kan gaan wanneer je wil en dat allemaal gratis!

[Josephine heeft hele coole foto's van dit avontuur, kan je ook haar mooie paarse helm bewonderen...ahha ik lach haar niet uit hoor, maar je kan stiekem toch wel zien dan het een kinderhelmpje is :-P, foto's komen later, Josephine moet ze nog steeds even op mijn usb-stick zetten, leuk detail is dat we de foto's in de "Amsterdam street"hebben genomen!!!]

Maar weer terug naar de fietsen, aangezien we beide geen achterop hebben is dat ook een garantie om vervelende (dronken mannen te weren, die denken een goedkope lift te kunnen scoren)...dat dachten we dus...maar niet dus...halverwege zagen we een jongen lopen, die toen we voor bij reden meteen riep, hé kan ik niet achterop?? We kregen een beetje medelijden met hem, hij zei dat hij op weg was naar het centrum, en dat zou toch nog wel een flink stuk lopen zijn...en het was op zich een gezellige Australiër uit Perth, dus die was even een ander deel van Australië onveilig aan het maken..
we wezen hem wel even op het kleine onbelangrijke detail dat we geen bagagedragers hadden, maar als het Josephine en mij zou lukken om samen op mijn fiets te fietsen mocht hij wel een stukje mee fietsen.
We hadden natuurlijk wel een beetje onze twijfels, want misschien was het wel een ordinaire fietsendief die zich vermomd had als een aardig relaxte Australiër, maar gezien hij ook wel een kleine slok op had, stelde ons dat gerust, we waren met zijn tweeën zittend op het zadel toch nog sneller dan hij...

iets te snel..zo bleek op een gegeven moment...hij was opeens volledig uit het zicht verdwenen!! Paniek!! het zou toch wel een erg grote domper zijn als Josephine nou net haar fiets heeft los geknipt en dezelfde dag een dronken gast er mee wegfiets!Josephine sprong snel van het zadel en ik fietste terug in de richting waar ik hem voor het laatst gezien dacht te hebben...

Tot mijn verbazing zag ik nog net hoe hij het laatste restje van de avond er uitgooide op de trappen van een monument..en de fiets (want daar ging het me natuurlijk om!!) lag voor hem op de stoep, gelukkig had daar wel wat afstand van genomen voordat hij de golf op voelde komen :-p. Ik probeerde nog gedag te zeggen en merkte op dat hij waarschijnlijk niet meer in staat was voor een fietstochtje..maar meneer had al weer een nieuwe koers uitgezet, overigens volledig de verkeerde kant op..maar daar zal ie hopelijk een paar uur later wel achter zijn gekomen..hahah
Maar J en ik konden dus gewoon weer op onze eigen fiets verder fietsen :-D..

En dan een korte samenvatting van mijn huisgenoten/kamergenoten soap...toen ik hier kwam wonen, woonde er zoals jullie al wisten twee Koreanen, op zich een interessante ervaring, maar merk nu dat het huis een stuk schoner is en het fijn is dat er niet iedere avond de meest hilarische verhalen worden verteld aan tafel...maar helaas t is in het Koreaans dus mee lachen zit er niet in..
Was het niet helemaal eens met het systeem zoals dat hier normaal ging voor het vinden van nieuwe huisgenoten...bij wijze van spreken de eerste de beste gek die het eerste reageert op de advertentie mag er komen wonen (als hij of zij verder ok is en niet overkomt als iemand met verkeerde intenties)...was het voor mij dus ook opeens duidelijk hoe ik er binnen ben gekomen...:-P

Nee maar ik vond het een gemiste kans, het is een super te gek huis dus waarom niet een paar mensen langs laten komen en dat wij de keuze vervolgens maken..Maar dit idee kwam een beetje te laat want hoorde opeens dat er een jongen naar de kamer aan het kijken was, (Rohan was namelijk vertrokken, denk dat hij sinds het vertrek van zijn landgenoot Nayong toch de lach-dates miste en bang was dat hij straks beter engels zou spreken dan koreaans;-) )...
Voelde me wel echt een enorme bitch, maar werd totaal niet blij toen ik die jongen zag, ik weet het, het is heel kortzichtig van me en alleen maar op een paar minuten eerste indruk gebaseerd...maar hij was totaal niet in ons geïnteresseerd, kwam letterlijk alleen de kamer bekijken, en sprak echt nauwelijks Engels...en dat is toch wel een beetje vermoeiend...Dus ik had bedacht dat ik zelf een ad zou plaatsen, want ik had er wel vertrouwen dat ik een betere/gezelliger persoon kon vinden...maar bleek de huisbaas al tegen deze Koreaanse jongen te hebben gezegd dat hij er kon komen wonen...Ik had hem overtuigd dat ik zelf iemand anders zou vinden, dus heel lullig voor deze jongen, maar huisbaas had hem opgebeld om te zeggen dat het een misverstand was en dat hij er toch niet kon komen wonen...

Het ongelukkige was dat de vriend van El (mijn des tijds nieuwe Spaanse kamergenootje), die we als perfect alternatief hadden aangedragen, de volgende dag afbelde omdat hij een kamer voor zich alleen had gevonden ...grrrr.. toen ik de huisbaas opbelde om te zeggen dat we het via een advertentie verder gingen proberen..zei hij dat hij de Koreaan al weer had opgebeld dat het weer een misverstand was, maar dat hij toch kon komen....
Erg lastig, vond het wel echt sneu voor deze jongen, maar het feit was niet veranderd dat we hem niet geschikt vonden voor ons huis..maar dat was dus niet zo goed doorgekomen bij de huisbaas....na een lang gesprek, heeft de huisbaas de arme jongen voor de tweede keer afgebeld...en had ik dus wel een beetje stress want moest iemand vinden..binnen 2 dagen...

Klonk veel belovend 7 mensen zouden langs komen...maar werd er met ieder bezoek een beetje hopelozer van, van een jongen uit Ierland die al weken verwoede pogingen deed om geld te sparen, maar het bier toch iets te vlot naar binnen ging en dat daarom zijn reisplannen iedere keer vooruit werden geschoven tot een paar zakenmannen van 33+ die het wel zagen zitten om een kamer te delen en in een soort studentenhuis te wonen ....!!! (te bizar...of wanhopig ik weet t niet...)...maar toen waren de eerste 6 dus wel geweest...de 7de moest het dus worden....was echt zenuwachtig...wat nou als de 7de de grootste gek van iedereen bleek te zijn....

Gelukkig het was Terry 27 uit Engeland, dus een native speaker in the house, en gewoon een hele normale en gezellige jongen..
Hij komt wel uit Leeds, dus heeft een beetje een accent..Hilarisch het eerste gesprek tussen El en Terry, spaans accent met zijn accent bleek een lastige ..iedere zin begon met "wat?? wat zeg je?"

Dus weer rust in de tent..maar niet voor lang, El besloot na een week weg te gaan (echt jammer want ze was echt een hele lieve en gezellige huisgenoot, een verademing na Nayong, toen besefte ik eigenlijk hoe aso zij was), omdat ze er niet tegen kon om de sleutel te delen, en ze wist dit niet voordat ze er in kwam. huisbaas is een vriendelijke man, maar toch wel een min puntje dat ie dit detail achter wegen laat...
Dit keer had ik 1 dag om een nieuw kamergenootje te vinden (wilde het graag zelf doen, aangezien de huisbaas zelf Koreaan is zou het anders waarschijnlijk een Koreaanse chick worden( zitten natuurlijk ook hele gezellige tussen, dat jullie niet denken dat ik een Koreanen hater ben geworden..maar had wat slechte ervaringen met mijn vorige)

En toen vond ik An, een super leuke chicka uit Denemarken. Komt het "niet-doorzet-karakter" van mijn goede camping buddy Kart toch weer goed van pas ...hij had bedacht dat een roomshare misschien wel iets voor hem zou zijn..niet dat hij het geld echt nodig had, maar toch altijd leuk om iets nieuws te proberen...en daar kwam An dus in beeld. Ze woonde er al weer 1.5 week, toen Kart bedacht dat hij het toch wel vervelend vond zo'n matras op de grond en geen directe toegang meer tot zijn kledingkast..dus hij had haar even subtiel over de sms laten weten dat t misschien een goed idee was om iets anders te zoeken..perfect voor mij!! had hem meteen gesmst of hij aan An kon vragen of ze geïnteresseerd was in ons huis "omdat ik bang was dat ik anders weer opgescheept zou zitten met een Koreaanse chick"..

Beetje lompe actie...nadat ik op "send" had gedrukt bleek het niet naar Kart te gaan maar naar Kyle...uhh mijn huisbaas dus (zelf ook uit Korea dus....)mmmm niet zo handige..maar gelukkig hij pakte het goed op...haha

An kwam gelukkig nog dezelfde dag langs en wilde ook meteen de volgende dag verhuizen!
Maar helaas heeft ook dit maar 1 week mogen duren...super zielig donderdag kreeg ze te horen dat haar vader plotseling was overleden en heeft ze de volgende dag meteen een vlucht terug naar Denemarken kunnen boeken. Echt zo erg voor haar!
Dan besef je echt hoe ver Australië is, dat je dan eerst nog een dag in het vliegtuig moet zitten..moet echt een helse vlucht zijn geweest..Mis haar hier wel echt, was echt super gezellig..ook al was het maar voor een week....

Maar ja hoe suf ook het leven hier gaat natuurlijk gewoon weer door, dus weer met volle moed op een nieuwe zoektocht gestort...het is een heel vrolijk meisje uit Frankrijk geworden ( Sophie), woont nu in hetzelfde hostel waar ik ook in heb gezeten, dus grappig...ze gaat morgen verhuizen,ben benieuwd!! Maar hoop toch dat zij wel iets langer blijft dan een week!!!! Jullie zouden toch bijna het idee krijgen dat ik een onmogelijke kamergenoot ben dat niemand het langer dan een week met me uit houdt ;-)....


Volgende keer:

- kan ik jullie vast vertellen of ik weer toe ben aan een andere kamergenoot

- zie ik voor het eest hoe nou zo'n maagbandje wordt geplaatst

- Kan ik jullie hopelijk alles vertellen over de Great Ocean Road!

->->->->-> Foto's El & An <-<-<-<-<-


http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4877655

http://www.pixum.nl/slide/4877655
(diavoorstelling)


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
En dan nu het recept:

"AVOCADO SHAKE ALA SUKIMAN"!!
(ong. 2 PP)

(de exacte hoeveelheden weet ik niet, maar vertrouw gewoon op je culinaire gevoel)

- 1 avocado
- 3 eetlepels (bruine suiker)
- 1.5 kopje water
- 3 a 4 grote lepels choco gecondenseerde melk
- 11 ijsblokjes

los de suiker op in warm water, doe de suiker en de ijsblokjes in de blender tot de ijsblokjes helemaal fijn zijn.
doe de avocado en de gecondenseerde melk er bij (je hebt dus hier ook een choco variant in Australië), en paradise!!!!

Tip:Je kan in plaats van de choco gecondenseerde melk ook gewoon normale gebruiken en choco saus toevoegen of niet, want zonder is ie ook heel lekker!!!

(foto's van ingrediënten en eindresultaat heb ik toegevoegd)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::





















  • 11 Mei 2010 - 07:59

    Lau/BB:

    He Q, wat een verhaal weer en wat ben jij een held in verhalen schrijven :) xx

  • 12 Mei 2010 - 10:18

    Rosina:

    Wow, Q je choco dingetje ziet er supersmakelijk uit. Dat wil je vast nog wel een keer maken als ik er ben :)

    Ik ben dus internetloos nu ik verhuisd ben voor een mooie renovatie. Dus ik verwacht na mijn vakantie in een opgeknapt appartmentje terug te komen. Hoe fijn!

    Spreek je snel!
    smak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 26356

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: