Fiets+Erskine falls = geen goede combinatie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu Fiets+Erskine falls = geen goede combinatie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quirine Kymmell - WaarBenJij.nu

Fiets+Erskine falls = geen goede combinatie

Door: QuirineKymmell

Blijf op de hoogte en volg Quirine

22 Mei 2010 | Australië, Melbourne

Mooie te gekkerds!

en zijn jullie al misselijk van iedere dag die heerlijke Avocado shake :-p??

Ik heb m al weer een tijdje niet gemaakt, heb wel mijn eerste ervaring opgedaan met een andere culinaire topper:"Chicken Parmigiana". Mijn begeleidster was namelijk gechoqueerd toen we met die menu's bezig waren en dit gerecht voorbij kwam, en dat ik moest bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord. Dit schijnt namelijk echt een Australisch ding te zijn, er zijn hier zelfs hele groepjes van fanatieke mannen die verschillende restaurants langs gaan om ze te keuren en t op een website de resultaten te zetten....

jullie begrijpen, om zo iets cultureel culinairs kon ik niet heen, en zo werd er een datum geprikt. Mijn kersverse kamergenootje Sophie ook meteen mee gesleept, want zij had ook nog nooit deze "chicken parma"gegeten. Volgens een van de experts, vriend van een collega, troffen we het, deze CP was wel een beetje droog, maar hij had ham, goed voor een extra punt, en hij beoordeelde het dan toch wel met een 8! Was wel een behoorlijke steen op de maag moet ik zeggen, zelfs voor mij;-).

Maar wel een goede bodem voor het komende weekend want ik zou dan eindelijk de Great Ocean Road (GOR) doen en daarna doorreizen naar de Grampians! Even in het kort de GOR is een weg van ong. 250 km langs de zuidkust, bekend om de mooie stranden, prachtige uitzichten, wilde kangaroes en koala's, vuurtorens en allemaal andere dingen die je daar kan doen...

Had wat weken geduurd, zoals jullie weten heb ik toch af en toe moeite met wat enthousiaste mensen vinden die mee willen voor een trip. Kart had ik van te voren al afgeschreven, wilde namelijk wel wat langer gaan dan 1 dag ;-). Josephine had m al een keer gedaan en heeft de afgelopen tijd te veel studie stress...huisgenoten hebben werk verplichtingen..dus ik had mijn hoop gevestigd op Vinny, die van tripjes leek te houden aangezien hij ook spontaan naar Philip Island was gekomen...en ik dacht nog wel wat andere mensen via Gumtree (een goede website voor dat soort dingen) bij elkaar te kunnen schapen.

Dus we hadden twee weken geleden het weekend gepland, vertelde Vinny opeens dat ie voor werk naar Sydney ging, op zich geen ramp en leuk voor hem, dus zouden een week later gaan..zegt meneer een week van te voren dat hij allemaal verplichten zou hebben de komende weken en dat t lastig ging worden...Had ik voor niets 2 weken op hem zitten wachten!!

Aangezien de winter hier wel flink begint door te zetten wilde ik toch niet te lang wachten..had voor woensdag met een Duits meisje van internet afgesproken die wel enthousiast leek en ook echt de GOR wilde doen en nog een Braziliaanse vriend van mijn huisgenoot Junior, als dat niet als een dolle groep klonk...!!
Maar bij de eerste indruk viel die chick toch een beetje tegen, nul humor..dacht eerst dat ze een grapje maakte maar ze zat maar te hameren dat als er enige kans was dat het ging regenen, ze dan toch echt niet mee ging...(mmm ik bespeurde hier al een klein mentaliteits verschilletje...)en dan moet je net een stad/streek als Melbourne hebben waar het weer dus ieder uur anders is...en die Braziliaanse vriend, TuTu (die wel echt super gezellig is!) had slecht nieuws van zijn baas dat hij toch niet zijn dienst had kunnen verzetten voor het weekend..

Na die dag was ik zoooo teleurgesteld en verdrietig over al die suffe afhakers om me heen, ik was al een maand bezig om mensen bij elkaar te krijgen..maar ik had al besloten ik ga t hoe dan ook doen, en als ik geen leuke mensen vind om mee te gaan, dan ga ik alleen!

Zoals verwacht smste de Duitse chick dat ze toch niet mee ging, omdat ze vond dat ze niet in de groep paste...was ik het totaal mee eens, want had t gevoel dat ze niet echt een sfeermaker zou zijn geweest!

Vond het wel heel spannend en een beetje eng, maar heb de volgende dag meteen een auto gehuurd voor 4 dagen en rest van de plannen gemaakt..
Dank nog even pap dat je zo lief en vol vertrouwen (ondanks toch wat kleine aanrijdingtjes in het verleden :-p...) in mij was dat je met jouw credit card garant wilde staan...anders had ik die auto nooit mee gekregen ;-)!!

Parma etentje die avond van te voren was een goed hart onder de riem, vertelde dat ik toch een beetje zenuwachtig was om links te rijden enzo..grapten mijn collega's nog..oohhh maar heel veel toeristen doen de Great Ocean Road gewoon rechtszijdig..en ze gingen nog even lekker vertellen hoe kronkelig de weg was, en een collega vertelde dat ze dit een van de minst relaxte wegen vond om te rijden....een echte opsteker dus, ik was er klaar voor!

Aangezien ik een hele auto voor mezelf had kon ik mijn fiets mee nemen! En ergens was ik toch weer een beetje blij met mijn afhaak-vrienden, Kart had nog steeds het camping gasstel (en die beroerde tent trouwens ook die nog vol met zand zat!!) op het balkon liggen dus die mocht ik wel lenen.
En Josephine rijdt nu al zolang in Melbourne rond dat ze haar TomTom wel voor een paar dagen kon missen. Dat laaste was wel heel fijn...want links rijden, auto rijden en kaart lezen tegelijk leek me niet zo'n hele fijne combi!

Het waren 4 prachtige dagen, links rijden viel alles mee, eerste dag wel iets te strak langs een stoep gereden, waardoor de velg een beetje verbogen was, maar daar deden ze bij de autoverhuur niet moeilijk over..
Eerste dag begin stukje van de GOR gedaan en in Lorne een leuke camping gevonden waar je gewoon naar binnen kon rijden...voelde me wel een mega sloeber..want had geen sleutel van de douches etc..maar gelukkig stond het washok wel open en was er een bos om de hoek...toch weer snel verdient, nu ik in mijn eentje was kon ik natuurlijk de kosten niet delen dus op deze manier toch weer een mooie bespaar tip ;-)!

In lorne heb je een hele mooie waterval "Erskine falls", en de chick van het toerist info had al gezegd dat er niet echt een fietspad was, maar ik was eigenwijs...dacht ik heb mijn fiets toch niet voor niets meegenomen...en ken dat hier wel..dat betekent dat het een zandpad is met wat trappen hier en daar..dus dacht ik neem m'n fiets gewoon mee...Nou t was een hel...,

het begin ging nog wel maar doen kwamen er stukken met hele bomen op het pad, waar je onderdoor moest kruipen of overheen...en aantal keer moest je de rivier over steken...weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om mijn fiets daar allemaal over heen te sjouwen en dacht echt op sommige momenten dat ik of mijn fiets het niet zou overleven...waren ook geen andere mensen..en het leek uren te duren ...was ook zo... 3 uur later zag ik op een steen een verse voetafdruk!!!
Je wilt niet weten hoe blij ik toen was, en enkele minuten later was ie er....de waterval! Ik zag er echt niet meer uit toen ik daar aan kwam strompelen, was op een smal stuk van het pad naar beneden gegleden in de modder, en zat onder het zweet...maar dat maakte niets uit...ik EN mijn fiets hadden het gehaald!

Vet droog vroegen nog een paar verbaasde mensen :" is daar een fietspad...?" ...waarop ik zei...uh nou daar ben ik net achter gekomen.. die is er niet, was een beetje een dom idee van mij om m'n fiets hier mee naar toe te nemen..
100 trappen later en 15 minuten een berg van 45 graden op te zijn gelopen was ik dan eindelijk wel blij met mijn fiets, ik kon met een noodvaart naar beneden en was zo weer in het dorp (voor de terugweg maar voor de asfalt weg gekozen ..) !

Volgende dag stond de andere helft van de GOR op de planning,kleine domper was dat er precies op dat stuk en die dag een marathon was, moest dus omrijden door het binnenland..:-(, dus wil nog een keer terug om ook dat stuk te zien!!
Dus Roos als je hier bent en we zijn terug uit Tasmanie, kunnen we eens kijken!!

Maar vanaf de 12 apostelen was het weer open, dus de echte toeristische toppers wel weer even meegepakt! Die dag was verder fantastisch oog in oog gestaan met een echte wilde koala, die mij ook heel verbaast minuten lang aan zat te kijken, als ik had gewild had ik hem zo kunnen aaien, zo dichtbij was ie gewoon!!
Toen hoorde ik aan de andere kant van het pad iets...,en zag ik hoe een andere koala heel klunzig maar toch ook behendig tegelijkertijd naar een verse boom liep en er in klom!!
Daarna flink door gereden naar Warrnambool..was daar al donker..dus moest toch even zoeken naar weer zo'n prachtige camping die van alle gemakken was voorzien ;-). Kwam uit in een suffe buurtcamping met alleen maar oude vellen, maar prima, gasstel van Kart deed het weer prima, lekker Marshmallows geroosterd.

En voordat de andere campinggasten hun luikjes open hadden gegooid vertrok ik nog voor zonsopgang, weg van de kust richting het noorden, naar het nationale park "the Grampians".

Was ongeveer 3.5 uur rijden, maar zo mooi, toen ik het park binnen reed kwam de zon net een beetje op en zag ik een enorme weide vol met wilde kangaroes (de honderden foto's daarvan kan je op Pixum bewonderen)!!
voor die laatste nacht maar besloten lux te doen en voor een hostel te gaan, een douche leek me toch wel weer even fijn! Veel gewandeld, in hostel nog twee aardige meisjes ontmoet.
Nicola uit Ierland, fysiotherapeut,had een week geleden nog haar elleboog gebroken en was hier dus gewoon in een auto naar toe gereden en aan t wandelen en klimmen.
En Maren uit Duitsland,
die er niet van hield om Duits te spreken en zo veel mogelijk mede-Duitsers probeerde te vermijden (wat nog best lastig kan zijn in Australië kan ik je vertellen...) Echt genoten van de rust en de hoe mooi die natuur daar is en uren naar kuddes van kangaroes gekeken die gewoon op het plaatselijk voetbalveld lagen te chillen. De laatste dag was ook fantastisch, in het park was een vrouw tientallen wilde kaketoes aan het voeren die gewoon op de picknick bankjes waren neergestreken, ik ging ook op zo'n bankje zitten, had nog wat crackers over, toen voelde ik opeens iets op mijn schouders landen..was er gewoon een kaketoe op mijn schouder gaan zitten!!! en ik kon m gewoon voeren! Die oudere vrouw die ze al uren aan het voeren was keek een beetje jaloers, nadat ik haar had gevraagd een foto te maken, probeerde we ook een kaketoe op haar mooie roze jas te laten landen..maar helaas, ze waren niet zo in to roze denk ik...was ook niet het mooie fuchsia roze, misschien was dat het probleem :-P!

Deze vakantie was dus echt helemaal paradise, zo blij dat ik gewoon gegaan ben!! Die Duitse chick had vast spijt, want er was geen druppel regen gevallen ;-)!!

Oh ja, ik zou toch bijna vergeten dat ik ook nog mijn stage heb...haha, heb nog maar 6 weken, echt bizar, dus komende tijd maar hard aan mijn verslag gaan werken! Resultaten gaan nog lang duren denk ik, mijn begeleidster is niet zo van het haasten..haha de prof. had afgelopen vrijdag voor de zoveelste maal zijn oprechte zorgen uitgesproken, ze belooft al maanden de resultaten van de vorige onderzoeken aan hem te laten zien..Maar goed ga dus even hard aan de slag de laatste paar weken, zodat ik ben een fijn gevoel aan mijn 2 maanden reizen kan beginnen!

En voor de mensen die een kalender aan het bij houden zijn tot de dag dat ik weer terug ben, omdat ze me zo vreselijk missen ;-), slecht nieuws..ik blijf nog een week langer weg..heb mijn ticket verlengd en ga mijn zusje een week Hongkong verkennen! Maar 7 september ben ik er dan weer om jullie allemaal weer in real te zien!!


Kus!!!



-------------------------------------
Heel wat foto's dit keer:

* ----> GOR <-----

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4936607

http://www.pixum.nl/slide/4936607
[diavoorstelling]


* ----> The Grampians <----

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4936608

http://www.pixum.nl/slide/4936608
[diavoorstelling]


* ----> van alles <----

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/4938757

http://www.pixum.nl/slide/4938757
[diavoorstelling]

De foto's in deze map gaan over:

Heb een lapband geplaatst zien worden, mocht natuurlijk helaas van de operatie geen foto's maken maar wel van onze coole pakjes.

Verder house dinner met de twee nieuwe huisgenoten: Terry & Sophie

De "Chicken Parma" night































  • 22 Mei 2010 - 18:14

    Liset:

    Hai babe, super goed dat je gewoon alleen op reis bent gegaan!! Als die sjaakafhakers, wat een sukkels, ze hebben duidelijk wat gemist! Echt te gek die beesten daar downunder, briljante foto met de kakatoe! En die foto's van de natuur zijn ook helemaal te gek! Heel veel plezier daar nog en zet 'm op met de stage!
    XOXO
    Liset

  • 22 Mei 2010 - 20:30

    Nikki:

    Wat een ongelovelijk mooie foto's heb je weer.. Helemaal te gek! Ik vind het zo knap dat je zo makkelijk met iedereen vriendjes maakt hahaha echt gaaf wat je allemaal doet! Whaa kom je dan pas terug? 8 september begint bij ons het nieuwe jaar alweer! Dan gaan we gauw weer eens bijkletsen!! Veel plezier hè! Dikke kus!

  • 22 Mei 2010 - 22:16

    Meike:

    Hey stoere chick, wat een heerlijk verhaal weer! x

  • 24 Mei 2010 - 14:08

    Iris:

    Hey chick! Dat klinkt weer top, gewoon lekker stoer alleen die auto pakken, ofcourse!!
    Die foto hierboven is ook vet trouwens..

    Succes met schrijven, ik ga me er binnenkort ook aan wagen :S

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 3586
Totaal aantal bezoekers 26356

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 15 November 2012

Malawi!!

01 Maart 2010 - 07 September 2010

de andere kant van de wereld

Landen bezocht: